Alle artikler af Janus Høm

Deja-vu i Humlebæk

Uden nogen former for nytænkning udstiller Louisianas Being There velkendt post-internet-kunst med et humanistisk strejf.

Fejringen af dovenskab

Det københavnske udstillingssted Meter foreslår et alternativt format med en alternativ praksis. Indtil videre må vi nøjes med formatet.

Den svære eksorcisme

– Jeg har indset, at teknologi ikke har meget med magi at gøre, men snarere med noget urovækkende, siger Mark Leckey, der ser sine værker som en slags eksorcisme. Udstillingen åbner i København imorgen.

Den digitale hoarder

Mark Leckeys retrospektive udstilling på MoMA PS1 er et uomtvisteligt bevis på denne britiske kunstners dybe indvirkning på hele post-net-generationen.

Kritisk øje-fitness

GCCs udstilling i New York præsenterer os for det nyeste skud på stammen i De Forenede Arabiske Emirater: New Age propaganda.

Wiki-sensibilitet

Bredden på afgangsudstilingen fra Det Fynske Akademi er beviset på en uddannelse, der opnår utrolig meget med utrolig lidt. Årets lille tendens er en art «ontologisk kunst».

Affektmanipulation

Cally Spooners første soloudstilling i New York behandler et af samtidens mest udmattende fænomener: instrumentaliseringen af affekt. #feelingblessed

Datablik

At visualisere data er idiosynkratisk, fremgår det af Thorbjørn Laustens solo på Overgaden. Lidt selvmodsigende i forhold til den ensidige «objektivitet» han tilstræber i sit udtryk.

Tilføjet fornylig

Manual för evighetens kritik

I Absolut farmakon frågar Axel Andersson vilken typ av konst och vilken typ av kritik som kan hjälpa oss att tänka på skalan av människosläktets totala utplåning.