Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
– De truede med at brænde mit værk
Apolonia Sokols holdninger til konflikten i Gaza har fået konsekvenser for hendes karriere.
Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
Apolonia Sokols holdninger til konflikten i Gaza har fået konsekvenser for hendes karriere.
Efter ett politiskt laddat beslut kommer svensk-chilenska Valeria Montti Colque att representera Chile på Venedigbiennalen 2024.
Oslos nye byråd for kultur og næring, Anita Leirvik North (H), har tatt tak i oppgaven med å løse ateliersituasjonen for byens kunstnere.
I Norge, Danmark og Sverige engasjerer kunstnere seg nå til støtte for Palestina.
Kunstnere kritiserer Aalborg Kommunes beslutning om at omdanne Kunsthal Nord til et kompetencecenter. Kulturchef Morten Koppelhus svarer på kritikken.
Konsthall Cs nya chef Mariam Elnozahy kommer att kasta sig rakt in i konflikten mellan konst och religion.
– Man gav aldrig Kunsthal Nord en chance, siger lokale kunstnere i Aalborg om kommunens plan om at omdanne kunsthallen til et kompetencecenter. En de facto lukning, mener kunstnerne.
Sjefsredaktør for Artforum, David Velasco, har mistet jobben etter at han publiserte et åpent brev fra kunstnere som ba om våpenhvile i Gaza.
I morgen lanserer den forhenværende OCA-direktøren Katya García-Antón sitt nye program for Nordnorsk kunstmuseum i Tromsø. Målet er å styrke forståelsen av museets samfunnsansvar.
– Sinnssvakt at en offentlig norsk kunstinstitusjon avlyser en utstilling uten grunn, mener Bjarne Melgaard.
– Vi står på skuldrene af dem, der kom før os, siger Julia Rodrigues og Francesca Astesani, kuratorerne bag Charlottenborgs jubilæumsudstilling.
När September Sessions gick av stapeln i Stockholm var det omöjligt att hålla avstånd till konsten. Gråt och skratt bubblade under ytan. Allt var på liv och död.
Julia Selin når oanade höjder på nytt galleri i Malmö.
Siden 2019 har vævere arbejdet på de gobeliner af Bjørn Nørgaard, Tal R, Kirstine Roepstorff og Alexander Tovborg, som i dag blev offentliggjort i Paris.
Kollektivet YEARS’ udstilling er frustrerende, som et konsolspil uden regler. Ond og god på samme tid.
– Det er en ukultur å arrangere noe uten at vi har midlene til å gjøre det ordentlig, sier daglig leder, Karen Rosness.