Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
Pusten på veggen
D Hardings pigmentbilder hvisker ordløst om personlige og transgenerasjonelle traumer – men også om håp og begjær.
Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
D Hardings pigmentbilder hvisker ordløst om personlige og transgenerasjonelle traumer – men også om håp og begjær.
Svaghederne ved aktivistens emotionelle politik falder i øjnene under Hanan Benammars udstilling på Hordaland Kunstsenter.
Hovedpersonene i billedkunstner Louise Jacobs debutroman tar dop og tisser på seg før de leser fransk poesi på nynorsk.
Årets utgave av Sparebankstiftelsen DNBs stipendutstilling setter dyrking foran konkurranse.
Third Eye Butterfly är ett sinnesutvidgande möte mellan konst, poesi, erotik och teknologi.
Holding Pattern på Kunstnernes Hus slår hull på fantasien om at å fange enhver detalj er det samme som å forstå hvordan ting henger sammen.
Museet uden mure i Roskilde viser charmerende videokunst på en tom natklub. Det er ligeså fotogent som det lyder, men måske mangler murene.
Performanceduon Gideonsson/Londré testar kroppens gränser på ett roligt och mödosamt sätt.
Tora Schultz’ udstilling er en perfekt slebet, hårdt presset diamant. Facetteret og skarp, så man skærer sin bløde kvindekrop på dens kanter.
Kunsthall 3,14 griper etter tidsånden med en utstilling som bringer sammen systemkritiske russere, en nasjonalt reflekterende belaruser og en norsk kunstner som advarer mot fascismen.
Den storstilede markering af 20-året for Michel Majerus’ alt for tidlige død giver anledning til at genoverveje 90ernes tabte optimisme og dystre begyndelser.
Malmö konsthalls lokalpatriotiska hyllning till stadens konstscen saknar djup och skärpa.
Kunstakademiet i Oslo gjenopptar praksisen med livslange professorater.
Hundra år efter sin födelse väcker Ian Hamilton Finlay fortfarande starka känslor. En utställning i Stockholm återbesöker de spänningar som präglade hans arbete.
Stortingsvalget er rett rundt hjørnet. Hvilke er de viktigste sakene for landets kunstnerorganisasjoner?
I Julie Polys fotografier fra den ukrainske jernbanen er lengselen en offensiv kraft.