Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
24. desember Mariann Enge
Kunstkritikks ansvarlige redaktør Mariann Enge runder av årets julekalender med tre utstillinger fra 2020 som ga henne håp.
Benyt anførselstegn for et eksakt søg, f.eks. ”Edvard Munch”.
Kunstkritikks ansvarlige redaktør Mariann Enge runder av årets julekalender med tre utstillinger fra 2020 som ga henne håp.
I dagens julkalender listar Kunstkritikk svenske redaktör årets mest träffande samtidsdiagnoser.
Kunstkritikks redaktør i København ser tilbage på et kunstår med havfrue-zombier og en inderlig glitch af en gruppeudstilling.
Maria Kjær Themsen skriver kunsthistorie med værket i centrum, fra neo-yuppietiden i 00’erne til slut-10ernes økokritik.
Lenge leve patafysikken! Kunstkritikks norske redaktør, Stian Gabrielsen, velger tre utstillingsperler fra kunståret 2020.
Vilka var konstnären Lap-See Lams mest svindlande konstupplevelser under 2020?
Nasjonalmuseet – Arkitekturs nye, ubrukelige inngangsparti var blant kunstneren Anders Eiebakkes favoritter i 2020.
Kunsthøgskolene i de skandinaviske hovedstedene står alle uten rektor. Ansatte og studenter forteller om manglende tillit til ledelsen.
Hvilke sprøde, gennemsigtige malerier fik skribenten Nanna Friis til at stoppe op i 2020?
Ingrid Toogoods maleri på Isca Gallery i Oslo er en potpurri av dristige farger og dekorative mønstre som velter ut i rommet.
Hvordan ville et museum se ud, hvis man opfandt det i dag? Museet for Samtidskunst forlader sine bygninger gennem 30 år og vil fremover være uden et fast sted.
Vilka var årets mest minnesvärda utställningar enligt Ashik Zaman, curator på SKF/Konstnärshuset i Stockholm?
– Det er en ukultur å arrangere noe uten at vi har midlene til å gjøre det ordentlig, sier daglig leder, Karen Rosness.
Regeringens plan att förvandla Moderna Museet till en myndighetskoloss är ogenomtänkt och vårdslös.
En kaffekopp møter høyteknologiske missiler på et messebord i Nikita Teryoshins utstilling på Fotografihuset.
Thora Dolven Balke og Lila de Magalhães skaper en helhet som skjærer i øynene på Entrée i Bergen.